18 Ağustos 2009 Salı

Kerem Gibi Yana Yana

"Ben örnek bir çalışanım"
"Şirketin bana ihtiyacı var"

Hangi meslekle iştigal ediyor olursa olsun, bu cümleleri iş yaşantısındaki en küçük bir aksaklık halinde ısrarla kuran insana, dıştan olmasa bile içten içe bir "Hadi lan ordan!" denir. Çünkü "Azı karar, çoğu zarar değil, azı da çoğu da zarar" durumlardan bir tanesi de "Kendini övmek"tir . Kendine yerginin yani özeleştirinin faydasını görenler vardır ama kerameti bu denli kendinden menkul bilenlerin, çıktıkları yolun sonunda varacağı menzil, kılavuzu karga olanlarla aynı değil midir? Bırak, senin hakkındaki takdir hislerini başkası dillendirsin. Sen, kendini bilmekle yetin.

Örnek (!) müessese kulübü Efes Pilsen'in örnek (?) sporcusu Kerem Gönlüm de kendisine bir karga bulmuş gibi gözüküyor.

"Basketbolun bana ihtiyacı var" başlığıyla yayınlanan haberde, dopingin kendi hatası olabileceğini asla kabul etmediği gibi ('Tamam, bende de hata olabilir' cümlesinin peşine 'ama' koymak, 'kabul etmemek' anlamına gelir) "Ben örnek bir sporcuyum ve hiç bir şey bunu değiştiremez" demekle kalmamış, bir de "Basketbolun bana ihtiyacı var" diye eklemiş.

İlgili radyo programını bir şekilde dinlemediğime çok üzüldüm. Belki de internete tüm söylenenleri yazmamışlardır. Merak ettiğim iki şey var, o yüzden.

Birincisi; acaba programın sunucusu "Sen örnek bir sporcuysan, kariyerleri boyunca 'bilerek ya da bilmeyerek' bu vb. durumlara ismi karışmayan sporcular ne oluyor? Örnek Kare Sporcu mu?" sorusunu yöneltti mi?

İkincisi de; koskoca basketbolun ona ihtiyacı olduğunu nereden biliyor? Olur ya, Türk basketbolu Efes Pilsen formalı, ak sakallı dede suretiyle rüyasında belirip "Kerem evladım, sana ihtiyacım var. Ayrıca Efes Pilsen Türkiye'ye basketbolu sevdiren kulüptür. Tuncay Bey'e de saygılarımı ilet görürsen. Bir de ne diyeceğim? O içtiğin çaydan az daha var mı lan? Ateşlesene bir tutam. Sevaptır" demiş olabilir. Yürü be Kerem!

Hiç yorum yok: