6 Kasım 2010 Cumartesi

Bir İstanbul Adaları Filmi


Müşfik Kenter ve Sema Özcan'ın başrollerinde oynadığı, 1965 yapımı "Sevmek Zamanı" filmini ilk kez izleyebildim.

Konusu Ada'da boyacılık yapan Müşfik ağabeyin, Sema ablaya aşık olması... Yalnız Sema'nın kendisine değil de resmine aşık oluyor... Hatta öncelerde, bunu tesadüfen öğrenen ve "Bana aşık ol" diyen kızı tersliyor.

"Ne diyorsun lan sen?" diyenler ve eski Türk filmlerini sevenler, otursun, izlesin müsait bir vaktinde.

Filmi izlerken, ortama hüzün çöktüğü halde uduyla vaziyeti daha da travmatik yapan, sevdalılara atarlı giderli amcayı sevdik. Sema'nın "Yaa, işte böyle Başar. Ben sana aşık değilim" dediği genç için bir an hüzünlendik.

Bol müzik, bol sessizlik, bol profilden çekim, bol tuhaf muhabbet ama hepsinden önemlisi muazzam İstanbul ve Ada manzaraları var filmde.

"Organize İşler'deki İstanbul manzaraları ne kadar güzeeeaaaaal" cümlesini çok duyanlar olarak, şu filmle gurur duyuyoruz!















3 yorum:

medgallis dedi ki...

cok sasirdim. oysa sevmek zamani'ni cok daha once gordugunuzu ve hatmettiginizi saniyordum.
umarim vesikali yarim' i izlemissinizdir. eger izlemediyseniz istanbul'un eski hallerini ve turkan soray' in estetik gormemis halini gormek icin iyi bir firsat.

Canarino dedi ki...

Vallahi bu vakte kadar nasıl izlememişim, ben de şaşırdım :)

Vesikalı Yarim'i izledim. Bildiğim kadarıyla 1968 ya da 1969 olacak o filmin tarihi. Türkan Şoray'ın, bir diğer estetik denince akla gelen isim Ajda Pekkan ile çektiği Düğün Gecesi filmini tavsiye edeyim ben de :)

http://maratonalmaty.blogspot.com/2009/03/dugun-gecesi.html

Tarjeta Amarilla dedi ki...

sevmek zamani'ndan görüntülerle duman'ın helal olsun'un birleştirilip yapılmış bir klibi var bir de, kesinlikle izlenesi...