26 Ekim 2010 Salı

III. Abdülhamit Fenerbahçe'de...


Fenerbahçe - Galatasaray maçında tribünlerden sahaya lazer ışığı tutulmuştu.

Allahtan yönetim kurulumuz ve resmi sitemiz el ele verdiler de bu rezalete bir dur demek için icraata başladılar.

İlk aşamada stadyuma gelen taraftarlar arasından jurnalci arayışına start verildi. Kulübe bizzat başvuracak seyircilerden en çok ihbarda bulunan muhteremler, sultanımızın lütfuna ve ihsanına nail olacaklar. Bu hal tarzıyla kısa zamanda sonuca varılacaktır. İçimiz rahat..

Tabii tedbirler bununla sınırlı kalmıyor. İleride vuku bulması muhtemel başka hadiseler için hazırlanan paketler kapıda...

Kulübe yakın kaynaklardan belirtildiğine göre, Fenerbahçeli yöneticiler, önümüzdeki hafta İçişleri Bakanlığı yetkilileri ile görüşerek Bekirağa Bölüğü'nün yeniden faaliyete geçirilmesi için izin isteyecekler.

5149 sayılı sporda şiddeti önleme kanunu kapsamında verilecek müeyyidelere, kalebentlik cezasının eklenmesi de düşünülüyor.

Böylelikle işlenen suçun şiddetine göre, taraftarlar cezalarını ya Osmanlı'nın meşhur hapishanesinde ya da Fizan'ın birbirinden ıssız çöl arazilerinde çekecekler.

Bir türlü akıllanmayan taraftarlar içinse, bir diğer tarihe gömülmüş uygulamanın hayata geçirileceği öğrenildi. Yeni yıldan itibaren Sportif A.Ş. bünyesinde Bostancıbaşılık kadrosu açılacak.

Küfürlü tezahürat yapan, maçları ayakta izleyen, vb. "centilmenliğe aykırı hareket" içerisinde bulunan taraftarlar için küçük çaplı bir ayak divanı toplanacak. Bu divanda söz konusu taraftarların "giderilmesi" için salt çoğunluk yeterli olacak. Alınan karar, Sultanlar Sultanı, Kurumsallığın Yeryüzündeki Gölgesi, Kulüp Başkanımız Han tarafından da onaylandıktan sonra, 24 saat içerisinde Sultanahmet Meydanı'nda infaz edilecek.

Her şey, Fenerbahçe'nin bekası için... Durmayın muhterem teba... Hep beraber:

"Padişahım çok yaşaa! Padişahım çok yaşaa!"

4 yorum:

gumgumok dedi ki...

Bu iş "Padişahım çok yaşa"lık bir iş değil renkdaş. Bu yönetimin taraftar profilini nasıl değiştirdiğini 3 yıldır tribünde çok iyi görüyorum. Heyecanlı, ateşli, "halk" kitleleri yok orada artık. Derbide de net bir şekilde görüldü. Bunların hepsi doğru. Fakat bu yönetime karşı "CHP tarzı muhalefet" yaparak da bir yere varılmaz. Her yaptığına yanlış demek olmaz. Stadta en az 5 kere "lazer ışığı tutulmaması, aksi takdirde kulubün ceza alacağı" anonsu yapıldı. "Mevcut kurallar" -değişmesi gerekliliği bir yana- 4 uyarı cezası sonrası saha kapatılmayı gerektiriyor. Ben "paramı verdim, maçımı izlemek istiyorum" diyenlerden değilim; ama artık birkaç sorumsuz taraftar yüzünden takımımı tribünden izlemekten mahrum kalmak istemiyorum. Ortada hiçbir şey yokken sahaya bir şeyler atan, lazer tutan, küfür eden taraftar, kendini tatmin etmekten başka bir şey yapmıyordur. Bu taraftarlığın gerçek kulüp taraftarlığıyla bir ilgisi yok.

Canarino dedi ki...

Tribün konusunda her yapılan bir doğruya karşılık, on tane yanlış gösterilebilir.

Muhalefetin ne tarz olduğunu, kimin ne yaptığını kimse uzaktan bilemez.

Asıl her taraftara, en zararsızına bile "köpek" gibi bakan bir yönetim anlayışıyla ileri gidilemez.

"Hayır, öyle bir şey yok" diyorsanız, çok yanılıyorsunuz.

baris_gerceker dedi ki...

Unifeb, GrupCK, Vamos Bien neden çekildi aktif rollerinden? Kayserispor maçından sonra Telsim/Telekom tribününde çıkan olaylardan dolayı. Yönetim vuran/yiyen/ayıran ayrımı yapmadan verdi isim isim "Bunlar" dedi, emniyet aldı. Bu lazer tutanları da kendileri tespit etsinler o zaman. Bir taraftara "Dikkat et, yanındaki tipini beğenmezse seni ispiyonlayabilir" şüphesi ekmedikleri kalmıştı, onu da yaptılar.
Ha bu arada, tribüne onların eliyle girmiş, durup dururken ona buna mütemadiyen saran, canının istediğini döven, iten, kakan sonra da elini kolunu sallaya sallaya çıkanları kim yakalatacak?

gumgumok dedi ki...

Öyle bir şey yok demiyorum kesinlikle. Tam tersine, yorumumun başında belirttim; yönetim, "taraftarın para vereni makbuldür" anlayışında. Bundan zerre kuşkum yok. Ben de bu yüzden yönetimin ve bu anlayışın bir an önce değişmesi gerektiğine inanıyorum.
"Yapılan 10 yanlış" arasında yukarıdaki örneği koymayı kendimce yanlış buldum sadece. "Kulübe maddi zarar veren taraftar" ve "Kulübe ve taraftarlığa manevi -ve maddi- zarar veren taraftar" yargılarından ikincisine örnek olan bir taraftar modelidir yukarıdaki ve hangi yönetim gelirse gelsin bu ikinci taraftarlığa karşı aksiyon alınmalıdır diye düşünüyorum.