22 Ekim 2010 Cuma

Dostlarla Bir Yemek


Moskova'ya geldik geleli, nihayet insan yüzü gördük. Buradan da teşekkür edeyim kardeşlerime, bu neşeli akşam yemeği için.

Moskova'da, Azeri bir garsonun servis yaptığı, nezih bir Türk lokantası, Tokat Restoran... Şimdi "Tokat Restoran... Falanca sokakta hizmetinizde. Tokat Restoran... Ailenizin bir numaralı seçimi" şeklinde radyo tarzı reklama gireceğim ama nerede olduğuna dair en küçük bir fikrim yok. Zira şehirde navigasyon cihazı olmadan arabaya yön vermek bir hayli zor.  Leva'ydı, prava'ydı derken kafa allak bullak oluyor. Allahtan şoför koltuğundaki Onat değil de co-pilot Oksana gayet soğukkanlıydı da yolu bulduk. Onat'a kalsa, beni kampa bırakacağız  derken Petersburg'a deplasmana gideceklerdi.

Bir duble rakı ve muhabbet iyi geldi. Darısı diğer zamanlara...

Son olarak; Onat'ın buluşacağımız zaman beni bulmasını beklerken, akşam üzeri demlenmesinden döndüğü belli gürbüz bir Rus arkadaşın, önce arkamdaki sokak tabelasını sonra da yolu gösterip, herhalde adres sormak için "Novohohlovskaya" demesi ve benim Türkçe olarak "Bilmiyorum. Ben Kartallıyım" dememden sonra "Kartaaaaaal" diye bağırarak uzaklaşması... Bir an kendimi Soğanlık'ta hissettim.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sorması ayıp, Rusya'da ne iş yapıyorsunuz?

Canarino dedi ki...

Bir inşaat firmasında çalışıyorum.